carte primita de la editura spre recenzie
37 lei
LINK DE CUMPARARE

Descriere

Zi după zi un alt trup.
Zi după zi o altă viaţă.
Zi după zi îndrăgostit de aceeaşi fată.

Un adolescent care-şi spune, simplu, A, se trezeşte în fiecare dimineaţă într-un alt trup, trăind o altă viaţă. Niciodată nu e prevenit în legătură cu locul unde se va afla sau persoana în trupul căreia va fi. A s-a împăcat cu situaţia lui şi chiar şi-a stabilit câteva reguli „de supravieţuire": Niciodată să nu se ataşeze prea tare. Să evite să fie remarcat. Să nu se implice.
Totul până într-o zi când se trezeşte în corpul lui Justin şi o cunoaşte pe iubita acestuia, Rhiannon. Regulile sale stricte nu se mai aplică. Pentru că, în sfârşit, a găsit pe cineva alături de care vrea să rămână pentru totdeauna, zi după zi.

O poveste fascinantă, ce lansează o provocare: putem iubi cu adevărat pe cineva menit să ia altă înfăţişare în fiecare zi?

„Asta face iubirea: te face să vrei să rescrii lumea. Te face să vrei să alegi personaje, să construieşti scenariul, să conduci intriga. Persoana pe care o iubeşti stă în faţa ta, iar tu vrei să faci tot ce-ţi stă în puteri ca iubirea să fie posibilă, să fie la nesfârşit posibilă. Iar când sunteţi doar voi doi, singuri într-o cameră, poţi să pretinzi că aşa este, că aşa va fi.

"Mister, romantism, personaje cool şi o idee trăsnet! -- The Guardian

„Când prima dragoste se sfârşeşte, cei mai mulţi oameni ştiu că vor veni şi altele. N-au terminat cu iubirea. Iubirea nu a terminat cu ei. Nu va fi niciodată la fel ca prima, dar va fi mai bună în diferite feluri.
Eu nu am o astfel de consolare. De asta mă agăţ din răsputeri. De asta e atât de greu."

Parerea mea:

Iata, dupa mult timp o carte cu adevarat interesanta, cu un subiect care nu cred ca a mai fost dezbatutu vreodata, dar si bine plasata ,, in scena"". O poveste interesanta care reuseste sa transmita exact sentimentele dorite. Este un roman care, din punctul meu de vedere nu conteaza viata de la suprafata ci cum sa traiesti cat mai intens fiecare moment ca si cand ar fi ultima zi pe pamant, ca si cand ai stii sa razi, sa plangi sau sa te bucuri numai cu sufletul. Bineinteles, la inceput A. , personajul nostru principal nu intelege asta si este foarte dezamagit de faptul ca nu poate avea un corp al lui caruia sa i-l daruiasca persoanei iubite: ,,Dar cum sa fac sa ma vada distinct, daca sunt un corp pe care nu-l va vedea niciodata cu adevarat, intr-o viata pe care niciodata nu va putea sa o inteleaga''.  Cred ca este frustrant sa fii in fiecare zi alta persoana, sa nu poti avea un camin, o familie pentru ca desi A. are ocazia de a avea parte de mai multe persoane langa el nu poate spune nimanui situatia pentru ca a doua zi e sigur ca nu va mai fi acolo ca sa le dovedeasca. ,,oamenii recurg la diavol cand vor sa rezume lucrurile de care se tem. Cauza si efectul sunt inversate. Diavolul nu obliga pe nimeni sa faca ceva. Oamenii fac anumite lucruri si pe urma dau vina pe diavol.''
  Dragostea este si aici tema principala pe care pune autorul accentul. Acesta incearca sa sublinieze cum sufletul are sentimente si cum aceasta incearca in permanenta sa isi depaseasca conditia umila punand mai presus de toate persoana iubita. A este dispus sa mearca kilometri intregi in fiecare zi doar pentru a fi cateva clipe cu Austin: ,, Cum e cu clipa cand te indragostesti, cum poate asa putin timp sa contina atat de multe? Imi dau seama brusc de ce oamenii cred in deja-vu, de ce oameniii cred ca au mai trait si alte vieti, pentru ca anii pe care i-am petrecut pe acest pamant n-au cum sa rezume ceea ce simt. Clipa in care te indragostesti pare ca are secole in spatele ei, generatii intregi- toate rearanjandu-se pentru ca aceasta interseractare precisa, extraordinara sa poate avea loc. Indiferent cat de stupid stii ca este, simti in inima ta, in oasele tale ca totul a condus la asta, ca toate sagetile secrete tinteau aici, ca universul si timpul insusi au creart asta cu mult in urma, iar tu doar acum iti dai seama, tu doar acum sosesti in locul in care ai fost menit mereu sa fii."