marți, 21 ianuarie 2014

Recenzie Marina

Multumesc frumos librariei Libris pentru aceasta carte minunata si anume Marina . Libraria Libris este o librarie online foarte populara in Romania, mai buna chiar si decat o librarie normala unde gasiti carti in romana, dar si in engleza si carti online la preturi rezonabile.

Carlos Ruiz Zafon
Coperta paperback cu clapete
Editura Polirom
Carte primita de la Libraria LIBRIS spre recenzie
LINK DE CUMPARARE
253 de pagini

Primul lucru care m-a atras la aceasta carte cred ca a fost asemanarea titlului cu numele meu: Marina. Abia la sfarsitul cartii am inteles ca soarta a vrut sa am acest nume pentru a citi cartea. M-am chinuit mult sa o citesc si nu pentru ca nu ar fi buna sau pentru ca ar avea un stil de a scrie prea greoi autorul ci pentru ca acest roman este foarte bun. Am inteles perfect de ce pana si pe autor, Carlos Luiz Zafon, e cartea preferata. E imposibil sa nu iti placa si, atunci cand o termini sa nu ramai cu un gol urias in suflet, sa nu te intrebi ce se va alege acum de viata ta fara povestea cutremuratoare a lui Oscar, a Evei, a lui Mihail, dar mai ales a Marinei.

Romanului i s-a aplicat tehnica povestirii in rama sau povestirii in povestire. Intalnim incarcatura emotionala in fiecare fraza, ca o parte din sufletul autorului. Naratorul, Oscar povesteste despre intalnirea lui cu Marina: ,,O fata in rochie alba suia dealul, pedaland  spre mine. Prin transparenta zorilor si vata ceturilor ii ghiceam silueta. Unduind, pletele lungi, de culoarea fanului, ii acopereau chipul.(...) Ochii, sau propria-mi fantezie, au intuit contururile picioarelor zvelte ce coborau pe pamant. Apoi au urcat pe rochia desprinsa dintr-un tablou de Sorolla si s-au oprit la ochii de un cenusiu atat de adanc, ca puteai cadea in ei.''  si incet- incet  ne introduce  in lumea Evei si a lui Mihail, o lume groteasca in care invatam ca iubirea te poate duce in pragul nebuniei si ca dorinta de a invinge moartea poate fi mai puternica decat orice. Elementele gotice sunt la ele acasa, iar romanul are o mica legatura cu Frankestein, Carlos Ruiz Zafon dezvoltand ideea corpului readus la viata cu memebre de la alte cadavre si oferindu-i autenticitate.
     Povestea de dragoste dintre Oscar si Marina e frumoasa. Incepe timid, dar sentimentele sunt pure si sincere. Mi-a lasa impresia  ca Oscar si Marina au crescut intr-un an cat altii in sapte la fel ca in basme. Si tot ca in basme e si povestea lor: atat de frumoasa ca te face sa plangi: ,,Nu stie ca-i Fat Frumos-ul care trebuie sa o sarute pe Frumoasa din Padurea Adormita, ca sa o trezeasca din somnul ei vesnic, dar asta pentru ca Oscar ignora faptul ca toate povestile-s minciuni, desi nu toate minciunile-s povesti. Printii nu-s Frumosi, iar Fetele din Paduri Adormite chiar daca nu-s frumoase, nu se trezesc nicicand din somn."'
     Stilul autorului de a nara o poveste de dragoste imi aminteste putin de stilul lui Mihail Drumes. Iubirea e traita intens ,,Amintirea Marinei si a aventurilor cutremuratoare la care luaseram parte impreuna ma impiedica sa gandesc, sa mananc sau sa port o discutie coerenta. Era singura persoana careia ii puteam impartasi nelinistile mele, si nevoia prezentei ei ajunsese sa imi provoace o durere fizica. Nimeni si nimic nu-mi putea alina arzatoarea durere interioara. Am devenit o figura cenusie de pe coridoare. Umbra mi se topea pe pereti. Zilele curgeau una dupa alta ca frunzele moarte. Speram sa primesc un biletel de la Marina, un semn ca dorea sa ma revada. O simpla scuza pentru a fugi la ea, trecand peste distanta dintre noi, care parea zi de zi tot mai mare. Nici vorba. Mi-am omorat timpul, strabatand locurile pe unde umblaseram impreuna. Ma asezam pe bancile din piata Sarria, asteptand sa o zaresc.'' si la sfarsit se produce o ruptura zdruncinatoare.
     O carte ce o recomand tuturor varstelor: tinerilor ce invata cat de sincere trebuie sa fie sentimentele precum iubirea, dar si adultilor si batranilor care au trait poate si ei o iubire asa frumoasa si nu au avut cui sa o impartaseasca. Cartea a reusit sa devina favorita mea detronand-o pe Jane Eyre si inca de la inceput am simtit ca va fi superba.